sila-sila

selamat datang ke blog semalupurple yg tak seberapa ni.. cuma sekadar melakar kisah hidup.. menconteng kisah silam... semoga ada yang berguna untuk tatapan anda..

Tuesday, March 30, 2010

macam-macam hal...

hari ni aku kembali masuk ke 2Z seperti biasa. disebabkan minggu lepas aku tak masuk langsung klas dorang, jadi, hati aku dah sikit sejuk dengan hal dorg buat hari tu...minggu lepas aku busy skit, ari selasa aku cuti rehat ke tg malim, then ari rabu aku terlibat dengan meeting, khamis plak aku tak masuk sekolah menghadiri interview, dan jumaat hari sukan sekolah. byk klas aku tergendala minggu lepas, termasuklah klas 2Z ni. mujur jugak aku dah cover silibus dorg awal2, jd tkdela kelam kabut sgt. yg klakarnya, masuk2 klas ari ni, semua jerit rindu kat aku... rindu laa konon.. aku takkan terpedaya lagi dgn helah dan taktik dorg.. ekekeke...
then aku buat test skit ari ni, dlm pada dorg siapkan test tu, sempat aku menjenguk2 keje dorg.. mcm biasa la, aku mmg tk senang duduk klu dlm klas. smpai ada student ckp aku energetik terlebih tenaga sebab rajin sgt merayau2 berjalan2 dlm klas. abes tu, bila lg aku nk kurangkan lemak kan? hahaha... yg sebenarnya, dorg tk suka sbb dorg tk bleh buat keje lain.. (padan muka, sape suruh buat keje lain waktu aku).. ekekeke.. tiba-tiba ada sorg student bgtau aku, "teacher, last week teacher Y teach us Science. digestive system. so bored laa teacher", aku terkejut jugak.. uik, ada ura-ura klas 2Z akan diambil alih oleh cikgu Y ke? then aku tnya budak2 ni, kenapa cikgu Y ajar dorg, baru aku tau, cikgu Y ni ajar dorg IT sebenarnya. tp, mggu lps, comp lab tk bleh bukak, sbb tu dia ajar sains je dlm klas. lg pun, cikgu Y ni mesti ragu2 ngan aku yg freshie ni... hahaha...cikgu Y ni dah berpengalaman bertahun2 dah ngajar Sains. ok gak la klu dia sudi nak ajar student aku.. then, aku ckp ngan student 2Z, nak ke klu aku tukar dgn cikgu Y utk ajar klas dorg, sume geleng kpala.. haha.. dah ada modal baru nmpaknya. lepas ni klu dorg buat hal lg, aku gertak je nk tukar klas dgn cikgu Y... hehehe...

No comments: